مدیر امور آب و فاضلاب طبس گفت: با شیوع ویروس کرونا مصرف آب در این شهرستان ۴۰ درصد افزایش یافت.

 حسنی مدیر امور آب و فاضلاب طبس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: اینروز‌ها که برای مبارزه با ویروس  کرونا به آب زیادی برای شستو شوی دست‌ها و سطوح نیاز داریم، خوب است حواسمان به مصرف بی رویه آب نیز باشد.

او با اشاره به اینکه مصرف آب در طبس اسفند امسال ۴۰ درصد افزایش داشته افزود:  با توجه به شرایط اضطراری پیش آمده تا حدودی طبیعی است، اما با رعایت نکاتی کوچک می‌توان هم رعایت بهداشت را کرد و هم از مصرف بی رویه جلوگیری به عمل آورد.

مدیر امور آب طبس اامه داد: منابع آبی آب شهری با توجه به اینکه پیش بینی‌های لازم از قبل انجام شده، در وضعیت مناسبی قرار دارند ضمن اینکه در پایان هر سال ما افزایش مصرفی بخاطر خانه تکانی مردم و آماده شدن برای عید را داشتیم، اما امسال مصارف ناشی از کرونا ویروس سبب افزایش چشمگیر مصرف آب شده است.

حسنی با بیان این که در حال حاضر حدود ۴۰ درصد تولید آب شهر از سد نهرین تامین می‌شود گفت: با توجه به تاکیدات بهداشتی مقابله با کرونا و ضمن اینکه بخش عمده‌ای از مردم با توجه تعطیلی اتفاق افتاده از فرصت استفاده کرده خانه تکانی را شروع کرده اند مصرف آب بشدت بالا رفته است.

مدیر امور آب و فاضلاب طبس همچنین تاکید کرد: بخصوص در شهر دیهوک با افزایش مصارف شاهد افت فشار در بخشی از شبکه شهر هستیم که لزوم همکاری و همراهی مشترکین  را می‌طلبد.

حسنی با ابراز نگرانی از این که اگر با این وضعیت مصرف مجبور باشیم چاه‌های بیشتری وارد مدار کنیم عملا با فرسودگی منصوبات چاه‌ها مواجه خواهیم بود گفت: با این اوصاف امکان بروز مشکلاتی برای منابع تولید در آینده وجود خواهد داشت .

او تاکید کرد: به هنگام شستشوی دست‌ها نیازی نیست که مداوم شیر آب باز باشد و با بستن شیر حین استفاده از صابون می‌توان از هدررفت آب جلوگیری کرد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.